Αντίσταση στα Γιάννενα


Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Σε διαρκή κινητοποίηση βρίσκονται οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Όντας σχεδόν δύο χρόνια σε εκ περιτροπής «εργασία», μια μέρα τη βδομάδα και αυτή στα χαρτιά, και απλήρωτοι, αντιμετωπίζουν τώρα το ενδεχόμενο κι άλλων απολύσεων με αποτέλεσμα να μείνουν από τους 1100 οι 300. Με πρόσφατη επιστολή της η διοίκηση της ADM και ΤΗΥSSENKROYPP προαναγγέλλει το κλείσιμο του ναυπηγείου αν δεν λάβει νέο γύρο ζεστού χρήματος, εκβιάζοντας με όχημα τους 1.100 εργαζόμενους και το κατασκευαστικό πρόγραμμα των 4 υποβρυχίων για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Στόχος της εταιρείας είναι η συρρίκνωση των ναυπηγείων σε μορφή «καθαρά στρατιωτική» με κατάργηση του εμπορικού τους τμήματος. Η κυβέρνηση πιστή στην εδώ και χρόνια επιβαλλόμενη από την Ε.Ε. πολιτική συρρίκνωσης της όποιας παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, στη συγκεκριμένη περίπτωση προς όφελος των γερμανικών ναυπηγείων, φροντίζει να εκπληρώνει ότι ζητήσει η εν λόγω κοινοπραξία που ελέγχει τα ναυπηγεία. Αν συνεχίσουν να λειτουργούν τα ναυπηγεία οι εργαζόμενοι που θα απομείνουν θα υποστούν κι άλλες περικοπές στα μισθολογικά και εργασιακά τους δικαιώματα. Όπως γίνεται δεκαετίες τώρα με τη σταδιακή απαξίωση των ναυπηγείων.
Οι εργαζόμενοι λοιπόν, υπερασπίζοντας το δικαίωμά τους στη δουλειά, πραγματοποίησαν δυναμική κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Άμυνας την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου καθώς και την Τρίτη 15 Οκτωβρίου έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης στην πλατεία Συντάγματος. Κινητοποίηση πραγματοποίησαν και την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου και πάλι στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η αντιμετώπισή τους από τη κυβέρνηση είναι η συνήθης. Τους στέλνουν τα ΜΑΤ και ειδικά την Τρίτη τους επιτέθηκαν με το πρόσχημα ότι είχαν κλείσει το δρόμο έχοντάς τους καθ’ όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης σε στενό κλοιό.
Μέσα σε όλα αυτά συζητήθηκε στη Βουλή επίκαιρη επερώτηση του Τσίπρα όπου αυτό που κυριάρχησε φυσικά δεν είναι το ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν χωρίς δουλειά και οι επιβαλλόμενες επιταγές της Ε.Ε. αλλά η σκανδαλολογία, ζητώντας τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής, και οι εθνικοί κίνδυνοι που απορρέουν από τη μη παράδοση των 4 υποβρυχίων!